• Publisert:
  • Skrevet av: Sandy Sharma
  • Lesetid: 4 minutter

Gnist Design har til nå fokusert på tjenester innen web utvikling og webdesign. Fra og med august vil vi tilby nye tjenester innen grafisk design i tillegg!

Møt vår grafiske designer

Gnist familien blir større denne sommeren! Da kommer nemlig jeg, Sandy, inn hos Gnist som deres grafiske designer. Jeg kom først inn hos Gnist som praksisstudent i april, og jobbet sammen med dem fram til studiet avsluttet i juni. Det tok ikke lang tid før jeg følte meg hjemme hos dem og som del av deres familie. Nå er jeg en nyutdannet grafisk designer, fylt med arbeidslyst og klar til å sette i gang!

Hva betyr dette for Gnist og våre kunder? I hovedsak betyr dette at i tillegg til alt vi har tilbydd til nå, blir vi å kunne tilby mange løsninger innen design:

  • Logo, visuell identitet og komplett sammenhengende grafisk profil med et designmanual.
  • Illustrasjon, omslagkunst, og infografikk
  • Layout design og design for trykk
  • Emballasje og pakningdesign
  • Design for skilting og vei visning
  • Design for messer, konferanser og utstillinger
  • Design for markedsføring – digital og trykk

God design er et undervurdert, men nødvendig verktøy

God design er ikke bare fine bilder og fonter, det er et viktig verktøy for oppbygningen av bedriften og fundamental i kommunikasjon internt og eksternt. God design er med på å styrke merkevaren din. Det bygger troverdighet, det uttrykke profesjonalitet, og er med på å forsterke bedriften.

Som visuelle skapninger er mennesker mer opptatt av design enn vi tror. Visuelle minner lagres i hjernen lenger, og er også mye enklere å tilkalle. Dette er spesielt viktig når det gjelder førsteinntrykket. Å kunne bygge den grafiske profilen sammen med å skape web kan man mye enklere skape en helhetlig opplevelse. Med hjelp av en dyktig designer kan det skapes en visuell identitet som kommuniserer hvem bedriften er, som i tillegg vil være visuelt tiltrekkende for målgruppen.

Design prosessen

Planlegging og kartlegging

Resultatet er så god som strategien er. Kreativitet er uendelig, men ikke alle kreative løsninger passer for hver bedrift. Derfor er det første og viktigste steget å legge en plan og lage en strategi. Vi må vite hvem dere er, hva ønsker dere å oppnå, hvem dere ønsker å nå, osv. Vi gjør vårt beste til å spørre de rette spørsmålene, og veilede dere slik at vi kommer fram til den beste strategien, som igjen vil gi de beste resultatene

Visuell identitet og logo

Nå har vi avklart hvem dere er. Det neste steget er å visuelt kommunisere det. Dette betyr ikke bare en bra logo, men hele identiteten til bedriften. Et menneske er mer enn bare et ansikt, og en bedrift er mer enn bare en logo. Her er det snakk om å skape en brand, eller merkevare. Jo bedre og sammenhengende merkevare en bedrift har, jo enklere er det å nå sin målgruppe og bygge en troverdig posisjon.

Berøringspunkter

Alt av interaksjoner en forbruker har med et merke, er definert som berøringspunkter. Dette kan være veldig mange ting, men hver bedrift har bestemte nøkkel-berøringspunkter. Disse er de viktigste for den bestemte bedriften. Det kan være snakk om reklamer, sosial media innlegg, brosjyrer på en konferanse, emballasje på et produkt, osv. Alt må ha en sammenhengende design, ellers risikerer man at kunder ikke klarer å lage en kobling mellom produkt og merke.

Evaluering

Tilbakemelding er nødvendig for å kunne forbedre seg. Vi er veldig opptatt av at vi jobber effektivt og leverer de beste resultatene for hvert enkelte sak. Derfor er det viktig med en god evaluering. Vi får mye ut av tilbakemeldinger, og bruker det for å utvikle videre og forbedre oss ved hvert prosjekt.

Kom i kontakt med oss

Trenger du noe grafisk arbeid? Ta kontakt med oss!