Arbeidsprosess

Vi jobber langsiktig og alltid med brukeren i sentrum. Engasjerte kunder er det beste vi vet, kombinert med en god plan og avklarte målsettinger.

Vårt metode er å gjøre det komplekse enkelt. For å lykkes må vi å bryte jobben ned i mindre deler, lage en god kjøreplan, få en felles forståelse av omfang, og definere mål for oppgaven som skal løses. Jo flere ting vi får avklart – jo bedre løsning, og derfor har vi mange spørsmål i oppstartsfasen.

De beste prosjektene har god flyt og kompakte eller overlappende faser. Du som kunde skal derfor være beredt og tilgjengelig for avklaringer og innspill kontinuerlig i prosjektet. Ved å prioritere tid og aktivt delta i samarbeidet, får du eierskap og et sluttresultat du vil være stolt av.

Her er vår arbeidsprosess for nettsider

1. Oppstart og prosjektplan

En fase for avklaringer. Vi finner ut hva du trenger, hva dine kunder trenger, hvilke mål og ambisjoner finnes og hva forventes? Forenkling og smarte løsninger er nøkkelord her.

2. Struktur og innholdsplan

En fase for budskap og prioritering. Vi utarbeider sidekart og innholdsplan. Tekster skal skrives og bearbeides. Kanskje skal fotografen besøke dere?

3. Design og prototype

En fase for brukeropplevelsen. Vi utarbeider et design som er konsekvent, innbydende og som fremhever din identitet og ditt budskap. En prototype med WordPress etableres, og vi starter jobben med å opprette sider og publisere innhold.

4. Programmering

En fase for finjustering og teknologi. Vi sikrer at all funksjonalitet på nettsiden (frontend) og i kontrollpanelet (backend) fungerer som det skal.

5. Kvalitetssikring og lansering

En fase for ferdigstilling. Alt er på plass, og løsningen oppfører seg som forventet – på alle typer skjermer. Nå kan nettsiden godkjennes og er klar for lansering. Gratulerer! 🥳

Design prosess

Hvis du er så heldig at du skal få utarbeidet en grafisk profil, en ny logo eller et sett illustrasjoner, så vil gjennomføringen se litt annerledes ut:

1. Planlegging og kartlegging

Resultatet er like god som strategien sies det. Kreativitet er grenseløs, men ikke alle kreative løsninger passer for alle bedrifter. Derfor er det første og viktigste steget å legge en plan og lage en strategi.

Vi må forstå hvem du er, hva ønsker du å oppnå, hvem du ønsker å nå, forretningsmål og andre mål. Vi stiller de rette spørsmålene, og veileder slik at vi sammen kommer fram til den optimale strategien for nettopp dine mål.

2. Visuell identitet og logo

Når vi har avklart hvem du er, er neste steg å kommunisere dette visuelt. Visuell kommunikasjon er ikke bare en bra logo, men hele identiteten til bedriften. Akkurat som et menneske er mer enn bare et ansikt, er en bedrift mer enn bare en logo.

Her er målet å skape et “brand”, en merkevare. Desto tydeligere og mer sammenhengende hele merkevaren er, jo enklere er det å nå ønsket målgruppe og bygge opp en troverdig posisjon i markedet.

3. Berøringspunkter

Alle interaksjoner dine kunder har med ditt merke, er definert som berøringspunkter. Dette kan være så mangt, men ofte har du noen bestemte nøkkel-berøringspunkter som er de viktigste for deg og dine kunder. Det kan for eksempel være reklame, innlegg i sosiale media, brosjyrer på en konferanse, emballasje på et produkt, osv. Alle berøringspunkter må ha et sammenhengende design, ellers risikerer man at kunder ikke lagrer koblingen mellom produkt og avsender.

4. Evaluering

Tilbakemelding er nødvendig for å kunne forbedre seg. Vi er veldig opptatt av å jobbe effektivt og levere de beste løsningene for hvert enkelt prosjekt. Derfor er det viktig med en konstruktiv evaluering. Vi får mye ut av tilbakemeldinger, og bruker dine tilbakemeldinger til å utvikle oss videre og forbedre oss for hvert prosjekt.

Kontakt Ørjan

Kom i gang med ditt prosjekt

Vi har nykvernet kaffe og mange gode råd. Ta kontakt med Ørjan!

Fyll ut skjema så tar vi kontakt med deg