En nettside må vedlikeholdes jevnlig for å fungere som den skal. Akkurat som bilen din.

Nettsiden kan fort bli din beste partner. Men du må vite og forstå at teknologi, design og innhold skal ha jevnlig oppfølging for å gi deg mest mulig verdi tilbake. Med litt egeninnsats blir den en pålitelig og nærværende selger – en som alltid er på jobb når dine kunder trenger informasjon og kontakt.

Drift- og vedlikeholdsavtale

Alle nettsider vi utvikler rulles inn i vår driftsavtale hvor vi tar backup, ivaretar sikkerhet og generelt holder alle byggesteiner i løsningen oppdatert til nyeste versjon. Driftsavtalen er et abonnement, og her inngår også lisenser på premium plugins som vanligvis er i bruk på alle nettsider, samt tilpasset webhotell.

Skulle det oppstå problemer med nettsiden, gjør vi alt vi kan for å fikse det innen rimelig tid. Dersom feilen befinner seg i tredjeparts integrasjoner prøver vi likevel å fikse det som er feil, men da uten samme tidsgaranti fordi vi er avhengig av kapasiteten til andre.

Webhotell eller dedikert server?

Webhotellet du velger er avgjørende for hvor rask din nettside oppleves. Hastighet, sikkerhet, lagringsplass og lokasjon er av det som bør vurderes. Har du nettsiden hos oss, vil vi velge det webhotellet som passer akkurat din WordPress-løsning. Som Miljøfyrtårn har vi også prioritert å bruke servere som er miljøvennlige og lokalisert i Europa for å enklere være i samsvar med GDPR.

Har du nettside fra en annen leverandør, men opplever å ikke bli ivaretatt?

Ingen problem! Vi kan drifte alle typer WordPress-løsninger. Vårt dedikerte team kan bidra med programmering og teknisk hjelp, noe som ivaretar sikkerhet og kvalitet på din kombinasjon av WordPress og plugins.

Har du vært riktig uheldig kan nettsiden din være hacket. Da kan du trenge hjelp til å flytte den over til en ny, trygg og stabil leverandør. Vi kan også finne ut om det er mulig å gjenopprette tapt innhold. Vi vil foretrekke å overta og oppdatere gamle løsninger, slik at vi er sikre på hva som skjuler seg under panseret.

Videreutvikling av nettsiden

Etter en tids bruk dukker det ofte opp nye idéer og behov. Det kan være tilpasninger eller helt ny funksjonalitet, noe du ikke har tenkt på tidligere – eller nye idéer og behov som dukker opp etter en tids bruk.

Med en drifts- og vedlikeholdsavtale vil du få prioritert utvikling av ditt nettsted. Ta kontakt med oss og få gode råd fra erfarne fagfolk. Når du har forklart ditt behov, vil du få et tilbud fra oss som definerer hva det vil koste, og når du kan forvente å få jobben gjort. Raskt, trygt og enkelt.

Vi tilbyr også utviklingsavtale, da vil vi sette av noen timer hver måned til din nettside. Disse kan brukes på forbedringer og videreutvikling, uten at du må be om tilbud hver gang. Kunder med utviklingsavtale prioriteres høyt i kalenderen vår, og vi hjelper deg å tenke videre, skalere, designe eller programmere det du trenger.

Hva med support?

Support er i praksis et akutt behov for opplæring eller feilsøking. Vi sikter høyt når det kommer til support og service. Du skal få hjelp når du trenger det. Har du en løpende driftsavtale med oss får du samtidig tilgang til vår supportkanal, som sikrer deg svar på dine spørsmål, ofte samme dag, men helt sikkert innen 24 timer. Support faktureres til løpende timer, hvis ikke annet er avtalt. Vi tar ansvar for det vi leverer og vi har lyst å være din langsiktige samarbeidspartner, hvor hjelp ikke skal være langt unna.

Er support gratis?

Dersom henvendelsen gjelder feil fra vår side, altså kode som vi har levert som ikke virker, så ordner vi dette uten ekstra kostnad. Dersom det er snakk om opplæring, brukerfeil, feil med tredjeparts løsning som er i bruk på nettsiden eller ny funksjonalitet, så faktureres dette til vanlig timespris.

Dette inngår i din drift og vedlikeholdsavtale:

  • Oppdatering av WordPress til siste versjon.
  • Oppdateringer av plugins brukt i løsningen.
  • Tilgang til Gnist sin katalog over premium plugins.*
  • Backup av løsningen.
  • Tilgang til eget område på Gnist sin kanal for kundestøtte.
  • Tilpasset webhotell
  • Feilretting og support.**
  • Prioritert videreutvikling av løsningen.***

* Gjelder ikke premium plugins som trengs for skreddersydd funksjonalitet tilpasset din løsning.
**Søk og retting av feil på evt. 3 partsløsninger, inngår ikke i avtalen, men vil bli prioritert og løst. Faktureres etter avtale.
***Videreutvikling av løsningen vil bli prioritert. Behov/omfang vurderes og prissettes før igangsetting av utvikling.

Kontakt Ørjan

Kom i gang

Vi har nykvernet kaffe og mange gode råd. Ta kontakt med Ørjan!

Send en kort melding så tar vi kontakt