En nettside må vedlikeholdes jevnlig for å fungere optimalt. Akkurat som bilen eller eiendommen din.
For å få mest mulig ut av nettsiden, må man se på den som en organisk og stadig utviklende ting der teknologi, design og innhold krever regelmessig oppfølging. Med litt egeninnsats blir nettsiden din en pålitelig og tilgjengelig selger som alltid er der når kundene dine trenger informasjon eller kontakt. Den vil fungere som en dedikert medarbeider, alltid klar til å levere når du trenger det som mest.
Drift- og vedlikeholdsavtale
Alle nettsider vi utvikler er velkommen inn i vår driftsavtale. Denne inkluderer regelmessig backup, sikkerhetsovervåkning, og oppdatering av alle komponenter til nyeste versjon. Avtalen er et abonnement som inkluderer lisenser for premium-plugins i bruk på nettsiden, samt tilpasset webhotell.
Hvis det oppstår problemer med nettsiden, vil vi gjøre vårt beste for å løse dem innen rimelig tid. For feil knyttet til tredjeparts-integrasjoner, vil vi fortsatt prøve å fikse problemet, men vi kan ikke garantere samme responstid, da vi er avhengige av kapasiteten til andre leverandører.
Webhotell eller dedikert server?
Valg av webhotell påvirker hastighet, sikkerhet, lagringsplass og lokalitet for nettsiden din. Når du er kunde hos oss, velger vi webhotellet som passer best til din WordPress-løsning. Som Miljøfyrtårn prioriterer vi miljøvennlige servere lokalisert i Europa, noe som også hjelper oss med å overholde GDPR.
Har du nettside fra en annen leverandør, men føler deg oversett?
Ingen problem! Vi kan håndtere alle typer WordPress-løsninger. Vårt dedikerte team tilbyr programmering og teknisk støtte som sikrer både sikkerhet og kvalitet på din WordPress-side og tilknyttede plugins.
Hvis nettsiden din er blitt hacket, kan vi hjelpe deg med å migrere til en tryggere, mer stabil leverandør og undersøker muligheten for å gjenopprette eventuelt tapt innhold. Når vi tar over nettsider vi ikke har utviklet selv, kjører vi alltid en teknisk analyse av dagens situasjon for å sikre at vi vet nøyaktig hva som ligger under panseret.
Videreutvikling av nettsiden
Når nettsiden din har vært i bruk en stund, vil du kanskje oppdage nye behov eller få ideer til forbedringer og funksjonaliteter du ikke hadde tenkt på tidligere.
Med en drifts- og vedlikeholdsavtale får du prioritert utvikling av ditt nettsted. Kontakt oss for råd fra erfarne fagfolk. Forklar ditt behov, og vi gir deg et tydelig tilbud med pris og tidsramme.
Vi tilbyr også utviklingsavtale, hvor vi setter av timer hver måned til forbedringer og videreutvikling av nettsiden din. Med en slik avtale trenger du ikke be om tilbud hver gang, og du får høy prioritet i vår kalender. Vi bistår med alt fra design og programmering til skaleringsstrategier og videreutvikling.
Hva med support?
Support handler om rask hjelp ved opplæring eller feilsøking. Hos oss møter du løsningsorienterte og hyggelige folk med høy teknisk kunnskap, enten på junior utviklernivå eller høyere. Dette opplever vi gir raskere og mer tilfredsstillende svar på utfordringer. Når din nettside rullet inn i vår løpende driftsavtale har du tilgang på supportkanalen som sikrer deg svar på spørsmålene dine ofte samme dag, men alltid innen 48 timer.
For å gi deg ekstra trygghet, retter vi opp i feil som skyldes noe vi har levert innenfor garantiperioden på 24 måneder, uten ekstra kostnad. Dette gjelder feil som hindrer løsningen i å fungere som den skal.
Support utover dette, som for eksempel opplæring, brukerfeil, problemer med tredjepartsløsninger eller behov for ny funksjonalitet, faktureres per time, med mindre annet er avtalt. Vi ønsker å være din langsiktige samarbeidspartner, hvor hjelpen alltid er nær.
Dette inngår i din drift og vedlikeholdsavtale:
- Oppdatering av WordPress til siste versjon.
- Oppdateringer av plugins brukt i løsningen.
- Tilgang til Gnist sin katalog over premium plugins.*
- Daglige Backups av løsningen.
- Tilgang til eget område på Gnist sin kanal for kundestøtte.
- Tilpasset webhotell, miljøvennlige og optimalisert for ytelse, sikkerhet og bærekraft.
- Feilretting og support.**
- Prioritert videreutvikling av løsningen.***
* Gjelder ikke premium plugins som trengs for skreddersydd funksjonalitet tilpasset din løsning.
**Søk og retting av feil på evt. 3 partsløsninger inngår ikke i avtalen, men vil bli prioritert og løst. Faktureres etter avtale.
***Videreutvikling av løsningen vil bli prioritert. Behov/omfang vurderes og prissettes før igangsetting av utvikling.

Kom i gang
Vi har nykvernet kaffe og mange gode råd. Ta kontakt med Ørjan!